Stručně o vitamínech

vše co má souvislost se správnou stravou

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
Jirkas
Příspěvky: 4065
Registrován: 29. lis 2007 22:03

Příspěvekod Jirkas » 11. říj 2012 10:04

JA tenkrat jak jsme mel tu hroznou anginu a vratilse do posilky moc brzo jeste na ATB, tak jak se mi vratila. Tak jsme asi 5 dni daval 20g denne a lepsila se a to mi bylo receno ze budu muset znova na ATB, nemusel sem :)
You gotta search within you, you gotta find that inner strength and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up and not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse

Uživatelský avatar
skWor
Příspěvky: 1657
Registrován: 27. srp 2008 17:23

Příspěvekod skWor » 11. říj 2012 10:20

Kluci, dík za vaše postřehy. Mám v plánu s k tomu postavit jako Atilák. A uvidím. Knížka byla zajímavá, tak to chci zkusit. Přinejhorším se pos***.
Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools. – Napoleon Bonaparte

larochelka
Příspěvky: 7
Registrován: 4. zář 2014 21:31

vitamíny a minerály

Příspěvekod larochelka » 5. říj 2014 12:43

Většinu vitamínů i minerálů, lze bez problémů získat z běžné stravy. Na netu je spousta článků o jejich nezbytnosti - bohužel se většinou jedná o PR články výrobců doplňků stravy. Organismus umí zpracovat pouze omezené množství a některé vitamíny neukládá, ale vyloučí - v USA prý mají nejdražší moč na světě :o). Vitamíny, které se ukládají, zase mohou způsobit potíže při vysokém dávkování.

Co, ale má smysl doplňovat je:

železo - obecně v populaci nedostatek- projevuje se únavou, snížením mentálního výkonu. http://www.elvita.cz/cz-clanek-33.html
zinek - v dnešní stravě je ho ve stravě nedostatek, který souvisí s vyčerpáním půdy intenzivní zemědělskou činností. Podílí se na látkové výměně sacharidů, tuků a proteinů.
vitamín D3 - zejména během vývoje. Přispívá ke správné funkci svalů a zužitkování vápníku
kyselina listová - jde o vitamín ze "skupiny B" - B9. Většina se zničí tepelnou úpravou.

Omega 3 a omega 6 - souvisí se skladbou českého jídelníčku
Vitamín C je jeden z nejdůležitějších vitamínů, ale pokud jíte dostatek ovoce a zeleniny, tak není moc důvodů k jeho dodatečné suplementaci. Rozumné maximum mi příjde 500-1000mg/den.

Vitamíny skupiny B - samostatně bych zvažoval B12 právě pro zvýšení chuti k jídlu (objemová fáze). Jinak B-komplex v dávkování dle výrobce stačí, ale myslím si že preventivně není nutný. Doplní se ze stravy.


Zpět na “Výživa/diety”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 9 hostů